onsdag 12. mars 2008

Sandvika vs Dønski

Sandvika revyen vs Dønski revyen

Sandvika og Dønski revyene var de eneste revyene jeg fikk sett i år. Har sett litt på tv-budstikka på de andre revyene, men budstikka er jo som sedvanlig veldig flink til å klippe bort poengene og bare ta de dårligste sketchene, så for meg virker det som om alle revyene var helt på bånn.

Den første revyen jeg så var Dønski revyen. Den var morsom gjennom hele revyen og holdt en fin rød tråd, det med den røde tråden var faktisk også en sketch i dønski revyen. Dessverre satt aldri den store lattern inn og husker veldig få bra ting fra denne revyen. Den var jevn bra, men ikke kjempe bra. Dønski revyen skal ha ros for noen fantastiske gjennomførte danser med flotte dansere, dansene syntes jeg trekker dønski revyen veldig opp, pluss noen flotte skuespillere som tør å stille opp i nesten bare messingen.

Sandvika revyen var den andre jeg så og også den siste. Det fantastiske med denne revyen var at det var to mannlige dansere! Noe som er et sjeldent syn. Jentene som også danser er også veldig flinke, men her er det guttene som brillierer. Dessverre syntes jeg at dansene er litt rotete. Skuespillerne imponerer og slipper seg løs på senen. Starten på revyen er fenomenal og man skjønner tittelen: "Oppskrift på fiasko!" Den røde trøden forsvinner av og til litt, men blir fint hentet inn av noen morsomme sketcher. Dessverre er noen av sketchene litt uten poeng, syntes jeg. Siste halvdel er bedre enn første og hele revyen blir avrundet med mitt livs morsomste sketch om noen gamle gangstere. Jeg ler fortsatt av den fantastiske avslutnings sketchen. Og det slutter ikke helt der heller for når alle som har vært med i revyen kommer ut på senen, blir en av de mannlige danserne til statue og runder av det hele. Starten og slutten på revyen er fantastisk, men noen steder midt i revyen ler man nesten ikke i det hele tatt.

Konklusjon:
Sandvika får også ros for dansene, men faller litt etter Dønski som hadde litt lengere og mere gjennomførte danser. Skuespillerne på begge revyene er veldig gode alle sammen, men her leder Sandvika litt med de morsomte skuespillerne. Den røde tråden fanges lett opp i dønski revyen, mens i Sandvika så sporer den av noen ganger, her vinner Dønski. Sketchene i revyene er begge bra, men Sandvika scorer mest her med de morsomste.
Selv om Dønski revyen var mere gjennomført, vinner Sandvika. Men det at Sandvika vinner kan de takke den siste sketchen for. Dønski var gjennomført jevn grei, mens Sandvika hadde noen brakpoeng og man ler en god del.

Ingen kommentarer: