onsdag 13. februar 2008

The sun goes...


"The sun goes up, the sun comes down and in between we got to make life count"


Denne setningen kommer fra en sang jeg ikke husker tittelen på dessverre, men jeg syntes setningen er utrolig inspirerende og bra. Setningen sier mye om hvordan man burde leve, man burde leve hver dag slik at hver dag vil få livet til å telle. Syntes setningen passer bra til det norske ordspråket: "Lev hver dag som om det skulle vært din siste." Det ville såklart vært vanskelig å leve hver dag som din siste, tror ikke mange hadde møtt opp på skolen hvis det hadde vært tilfelle. Det er nok mange som ikke føler at de lever hver dag som om det skulle vært deres siste. Omvendingen fra ungdom skolen til videregående har nok tatt mange med sjokk og de fleste sitter vel hver dag og gjør lekser og stresser over morgendagens prøve. Men av og til er vi nødt til å se andre veier enn skole, jobb, lekser, stress, stress og mere stress, og bare gjøre noe for oss selv. Om man har innlevering og prøve neste dag og man bare har vært inne og gjort lekser hele uken, så er man nødt til å stoppe litt opp og ta litt fri fra alt stresset og mildt sagt " drite litt i" den innleveringen og prøven neste dag for man kan ikke stresse seg selv opp 100% hver dag, hver eneste uke! For oss som har kjæreste, venner, familie og kanskje jobb utenom skolen er det vanskelig å balansere hverdagen og man er nødt til å innse at man må velge bort noe. Selv prioriterer jeg skolen veldig høyt, men jeg vet at ett eller annet sted på min timeplan må jeg også få plass til alt det andre. Da er man bare nødt til å droppe en lekse eller to for man kan ikke rekke alt, og lekser er ikke det som gjør livet mitt verdt å leve, det er det jeg gjør utenom stresset, skolen og leksene.

1 kommentar:

LK sa...

Det er kanskje ikke helt korrekt av meg å si at jeg er enig i det du skriver; vi vil jo gjerne at dere gjør alle lekser og leser til prøver, etc. Men jeg vet jo også hva det er man husker i ettertid; alle de stundene man fant på ting sammen med venner! Man må leve litt også for å kunne fungere!